&noscript=1 />

Hier vindt u de meest gestelde vragen over de producten, aansluitwaardes, openingstijden en onze showroom. Heeft u een andere vraag? Neem gerust contact op via info@denardi.nl of bel 0180-647000.

Zoek uw vraag en antwoord

Algemeen

Algemeen

Dit zijn onze openingstijden. Onze showroom is uitsluitend te bezoeken op afspraak.

  • Maandag 09.00 - 17.00
  • Dinsdag 09.00 - 17.00
  • Woensdag 09.00 - 17.00
  • Donderdag 09.00 - 17.00
  • Vrijdag 09.00 - 17.00

Ons telefoonnummer is 0180 - 647000 en als u direct met de service wilt spreken, kunt u ons bereiken via 085 - 4884773.

Per email kunt u ons bereiken via info@denardi.nl of voor service vragen op service@denardi.nl

We zijn 1x per maand geopend op zaterdag.

Ook voor deze dag vragen wij u om van te voren een afspraak te maken. Op deze pagina https://www.denardi.nl/showroom kunt u de alle datums vinden. Let op, wij werken enkel op afspraak.

Nee, we leveren uitsluitend onze producten aan de keukenvakzaken en interieurbouwers maar niet direct aan consumenten.

Via https://www.denardi.nl/dealers vind u een bijgewerkt overzicht van alle dealers in uw regio.

Ja, onze showroom is enkel op afspraak te bezoeken.

Via https://www.denardi.nl/afspraak-maken kunt u gegevens achterlaten zodat wij z.s.m. contact met u opnemen.

Bel naar 0180-647000 (gedurende openingstijden) om direct een afspraak te maken.

Stuur een email naar service@denardi.nl met informatie over het model (liefst ook met serienummer) en wij zullen z.s.m. u de handleiding toesturen.

Bij interesse sturen wij u een gratis brochure naar u toe.
Via https://www.denardi.nl/brochure-aanvraag kunt u een brochure aanvragen met uw gegevens en voor welke merken.

Wij zullen dan proberen om binnen 1-3 werkdagen te brochure(s) bij u thuis te laten bezorgen. Uiteraard zitten hier geen kosten aan vast.

In bijna alle gevallen is dit niet mogelijk. Technisch gezien kunnen de gas onderdelen niet vervangen worden voor elektrische onderdelen en het binnenhuis van het fornuis is ook verschillend.

Daarnaast hebben huishoudelijke gas apparaten in Nederland een strenge keuring doorstaan en deze keurmerken vervallen direct als niet de identieke onderdelen worden vervangen.

Enkel de 'warme' AGA fornuizen die nu op gas werken kunnen worden omgebouwd naar volledig elektrisch. Mocht u hier meer informatie over willen, kunt u contact opnemen.

AGA

AGA

Voor AGA onderdelen kunt u het beste een email sturen naar service@denardi.nl met welk onderdeel u opzoek bent (liefst met onderdeelnummer en/of foto).

Op basis van uw informatie zullen wij z.s.m. bij u terugkomen met een offerte en eventuele levertijd.

Voor hulp bij een storing aan uw AGA Masterchef willen wij u graag vragen om ons serviceformulier in te vullen. Na het invullen zullen wij uw formulier verder in behandeling nemen en zult u binnen 2 werkdagen worden gebeld door een monteur voor het maken van een afspraak.

Voor koolstoffilters voor uw AGA afzuigkap kunt u via onze service afdeling per email aan service@denardi.nl. Indien mogelijk graag een model/serienummer aan te leveren inclusief een foto van de benodigde filters.

Er zijn meerdere filters binnen het AGA assortiment en deze informatie helpt ons om het juiste type terug te vinden.

Waarschijnlijk is uw AGA in het verleden geplaatst en in onderhoud geweest bij AST of D'verte.

U kunt het beste rechtstreeks contact met deze AGA service bedrijven opnemen om een afspraak voor onderhoud in te plannen. Indien u andere vragen heeft, kunt u ons bereiken via 0180-647000 of service@denardi.nl

Als importeur van AGA in Nederland bieden wij nieuwe AGA fornuizen/cookers via onze dealers in Nederland. Het inruilen van uw huidige AGA is geen service welke wij bieden.

U kunt het beste contact opnemen met uw verkooppunt. Wilt u advies over het bovenstaande, kunt u altijd contact opnemen zodat samen met u naar een oplossing kunnen werken.

Wij zijn de importeur van AGA in Nederland en voor service & onderhoud van AGA werken wij samen met 2 partijen.

 

Beide bieden landelijke dekking en u kunt het beste zelf direct contact opnemen met één.

- AST Service in Lienden 0344 - 611367 https://www.astservice.nl/

- D'Verte in Millsbeek 0485 - 71 33 33 https://dverte.nl/

Mocht u deze informatie niet kunnen vinden, gelieve dan een e-mail te sturen naar service@denardi.nl met zoveel mogelijk informatie zodat wij u verder kunnen helpen.

Falcon

Falcon

Voor service op uw Falcon fornuis willen wij u graag vragen om ons service formulier in te vullen.

Zodra wij dit formulier compleet hebben ontvangen, zullen wij dit verder in behandeling nemen en ervoor zorgen dat er binnen 2 werkdagen door een monteur contact met u wordt opgenomen voor het maken van een afspraak.

 

Wij zijn de importeur van Falcon in Nederland en verkopen niet rechtstreeks aan consumenten. Via één van onze Falcon dealers kunt u tot aanschaf overgaan. U kunt wel de fornuizen bij ons bezichtigen, wij geven u graag een persoonlijke rondeleiding door onze showroom met alle informatie die u wilt hebben. Klik hier om een showroom afspraak te maken.

Storing

Foutcodes

 

Oplossing

Over temperature controller sensor.

E2

Helemaal laten afkoelen en opnieuw proberen/monteur nodig

Laat er een servicemonteur naar kijken

Anomaly EPROM (memory) and controller.

ER31

Software fout, opnieuw programmeren/vervangen TC

Laat er een servicemonteur naar kijken

Anomaly of the A / D converter.

E6

Mogelijk aansluitfout of PSU kapot

Laat een installateur naar de aansluiting kijken en anders een servicemonteur aanvragen

Error in the controller of the hob

E5/E6

PSU/Filter board probleem, is te meten (mogelijk aansluitfout)

Laat een installateur naar de aansluiting kijken en anders een servicemonteur aanvragen

Communication error controller

E4

Opnieuw instellen

Laat er een servicemonteur naar kijken

Error in communication between the controller and the generator.

ER47

TC (Kabel) Nakijken/vervangen

Laat er een servicemonteur naar kijken

Sensor short-circuit in the heating element.

E9

PT Sensor door meten of vervangen

Laat er een servicemonteur naar kijken

Overvoltage in the generator.

E6

Mogelijk aansluitfout of PSU kapot

Laat een installateur naar de aansluiting kijken en anders een servicemonteur aanvragen

Short circuit in the sensor generator.

E6

Mogelijk aansluitfout of PSU kapot

Laat een installateur naar de aansluiting kijken en anders een servicemonteur aanvragen

Power supply of the generator: there is insufficient voltage to a part of the generator (right or left).

U400

Voltage nakijken PSU

Laat er een servicemonteur naar kijken

Induction generator overtemperature

EA

Vervang PSU/ Ventilatie

Laat er een servicemonteur naar kijken

Touch control issue

ER20/ER22

TC Vervangen/Opnieuw programmeren

Laat er een servicemonteur naar kijken

Fan Error

E8

FAN vervangen/Filterboard nakijken

Laat er een servicemonteur naar kijken

Pans presence sensor

u

De kookplaat detecteert geen geschikt kookgerei

Kijk of de pannen geschikt zijn voor inductie

The symbol is a faulty rotary switch (switch which operates the zone).

 

(Licht flits)
Alt + 0185

Pot metertje moet vervangen worden.

Laat er een servicemonteur naar kijken

U kunt het servicenummer van uw Falcon vinden op één van de geel gemarkeerde plekken. Ook kunt u het serienummer van uw Falcon vinden op de achterkant van de handleiding en aan de achterkant van het fornuis op een sticker.

Het serienummer van uw Falcon afzuigkap kunt u vinden aan de binnenkant. U dient hiervoor uw filters tijdelijk te verwijderen. Op de sticker aan de binnenkant zult u alle benodigde informatie vinden.

 

Zeker! Graag zouden wij u willen vragen om een email te sturen naar service@denardi.nl met welke Falcon onderdelen u precies zoekt. Ook zou u hier kunnen kijken naar de onderdelen die wij via onze webshop verkopen.

Wij zullen dan spoedig reageren met een offerte voor de desbetreffende onderdelen en levertijden (mits niet op voorraad).

Betaling kan via Tikkie, bankoverschrijving of bij op halen. Levering naar gewenste locatie is ook mogelijk, hiervoor vragen wij geen extra transportkosten.

Voor filters voor uw Falcon afzuigkap kunt u een mail sturen naar onze service afdeling: service@denardi.nl. Dit doen we om voor u zeker weten het juiste onderdeel te vinden.

Indien mogelijk graag een model/serienummer aan te leveren inclusief een foto van de benodigde filters.

Ja u kunt uw Falcon fornuis ombouwen naar een andere kleur, maar dit is wel afhankelijk van het model en de leeftijd. Voor een prijsopgave kunt u het beste contact op nemen met onze service afdeling te bereiken via service@denardi.nl.

Vergeet niet hierbij het model/serienummer van uw fornuis te melden.

Het is mogelijk om de knoppen van uw Falcon fornuis te vervangen.

Graag willen wij u vragen om een email te sturen naar service@denardi.nl met uw serienummer en om welke knoppen het gaat.

Wij zullen dan spoedig reageren met een offerte voor de desbetreffende onderdelen en levertijden (mits niet op voorraad). Betaling kan via Tikkie, bankoverschrijving of bij op halen.

Het is mogelijk om de branderdeksels van uw Falcon fornuis te vervangen.

U kunt de Falcon branderdeksels vinden op onze webshop.
Staat het niet op onze webshop? Graag willen wij u dan vragen om een email te sturen naar service@denardi.nl met uw serienummer en om welke branderdeksel(s) het gaat. Wij zullen dan spoedig reageren met een offerte voor de desbetreffende onderdelen en levertijden (mits niet op voorraad).

Betaling kan via Tikkie, bankoverschrijving of bij op halen.

Kaelo

Kaelo

Om u zo goed mogelijk te helpen, willen wij u graag vragen om ons service formulier in te vullen.

Zodra wij dit formulier compleet hebben ontvangen, zullen wij dit verder in behandeling nemen en ervoor zorgen dat er binnen 2 werkdagen door een monteur contact met u wordt opgenomen voor het maken van een afspraak.

 

 

 

La Cornue

La Cornue

U kunt het beste een email sturen naar service@denardi.nl met welk onderdeel u opzoek bent (liefst met onderdeelnummer en/of foto).

Op basis van uw informatie zullen wij z.s.m. bij u terugkomen met een offerte en eventuele levertijd.

Betaling kan via Tikkie, bankoverschrijving of bij op halen. Levering naar gewenste locatie is ook mogelijk, hiervoor vragen wij geen extra transportkosten.

Om u zo goed mogelijk te helpen, willen wij u graag vragen om ons service formulier in te vullen.

Zodra wij dit formulier compleet hebben ontvangen, zullen wij dit verder in behandeling nemen en ervoor zorgen dat er binnen 2 werkdagen door een monteur contact met u wordt opgenomen voor het maken van een afspraak.

Lofra

Lofra

Om u zo goed mogelijk te helpen, willen wij u graag vragen om ons service formulier in te vullen.

Zodra wij dit formulier compleet hebben ontvangen, zullen wij dit verder in behandeling nemen en ervoor zorgen dat er binnen 2 werkdagen door een monteur contact met u wordt opgenomen voor het maken van een afspraak.

In uw Lofra vindt u onderstaande sticker met daarop het serienummer (zie rood omcirkeld). Dit serienummer is voor ons erg belangrijk omdat wij op basis van dit serienummer informatie over het fornuis kunnen terugvinden.

 

Storing

Lofra

Oplossing

Actie

Pans presence sensor

u

De kookplaat detecteert geen geschikt kookgerei

Kijk of de pannen geschikt zijn voor inductie

Residual heat indicator

H

Af laten koelen

Laat er een servicemonteur naar kijken

Error control knobs

F-

Opnieuw opstarten/onderzoek nodig

Laat er een servicemonteur naar kijken

Error limit control knobs

FL

Opnieuw opstarten/onderzoek nodig

Laat er een servicemonteur naar kijken

Short circuit of the temperature sensor

FE

Sensor nakijken/mogelijk vervangen

Laat er een servicemonteur naar kijken

VuTemperature sensor error

Ft

Sensor nakijken/mogelijk vervangen

Laat er een servicemonteur naar kijken

Over temperature controller sensor.

Fc

Helemaal laten afkoelen en opnieuw proberen/monteur nodig

Laat er een servicemonteur naar kijken

Anomaly EPROM (memory) and controller.

FH

Software fout, opnieuw programmeren/vervangen TC

Laat er een servicemonteur naar kijken

Anomaly of the A / D converter.

FJ

Mogelijk aansluitfout of PSU kapot

Laat en installateur naar de aansluiting kijken en anders een servicemonteur aanvragen

Error in the controller of the hob

F0

PSU/Filter board probleem, is te meten (mogelijk aansluitfout)

Laat en installateur naar de aansluiting kijken en anders een servicemonteur aanvragen

Communication error controller

FI

Opnieuw instellen

Laat er een servicemonteur naar kijken

Error in communication between the controller and the generator.

F5

TC (Kabel) Nakijken/vervangen

Laat er een servicemonteur naar kijken

Sensor short-circuit in the heating element.

F1 F2 F7 F8

PT Sensor door meten of vervangen

Laat er een servicemonteur naar kijken

Overvoltage in the generator.

F9

Mogelijk aansluitfout of PSU kapot

Laat en installateur naar de aansluiting kijken en anders een servicemonteur aanvragen

Short circuit in the sensor generator.

F3

Mogelijk aansluitfout of PSU kapot

Laat en installateur naar de aansluiting kijken en anders een servicemonteur aanvragen

Opening of the sensor generator.

F4

Sensors nakijken

Laat er een servicemonteur naar kijken

Power supply of the generator: there is insufficient voltage to a part of the generator (right or left).

F6

Voltage nakijken PSU

Laat er een servicemonteur naar kijken

Induction heater overtemperature

C

Sensor nakijken/Ventilatie

Laat er een servicemonteur naar kijken

Induction generator overtemperature

c

Vervang PSU/ Ventilatie

Laat er een servicemonteur naar kijken

Dit is niet mogelijk. Technisch gezien kunnen de gas onderdelen niet vervangen worden voor elektrische onderdelen en het binnenhuis van het fornuis is ook verschillend.

Daarnaast hebben huishoudelijke gas apparaten in Nederland een strenge keuring doorstaan en deze keurmerken vervallen direct als niet de identieke onderdelen worden vervangen. 

Zeker, op onze webstore vind u Lofra onderdelen. Graag zouden wij u willen vragen om een email te sturen naar service@denardi.nl met welke onderdelen u precies zoekt als die niet op onze webshop staat.

Wij zullen spoedig reageren met een offerte voor de desbetreffende onderdelen en levertijden (mits niet op voorraad).

Betaling kan via Tikkie, bankoverschrijving of bij op halen. Levering naar gewenste locatie is ook mogelijk, hiervoor vragen wij geen extra transportkosten.

Bent u nog in het bezit van een Nardi of Fratelli fornuis en bent u opzoek naar onderdelen? Voor het merk Nardi willen wij u graag doorverwijzen naar https://www.servicecentrale.com/, zij kunnen u wellicht verder helpen.

Voor het merk Fratelli hebben wij zelf nog enkele onderdelen (helaas nog maar een aantal) onderdelen liggen. Indien u opzoek bent naar onderdelen voor uw Fratelli, kunt u het beste een email sturen naar service@denardi.nl zodat wij mogelijk kunnen helpen.

Viking

Viking

In uw Viking fornuis vindt u een sticker met daarop informatie over uw model en serienummer. Graag zouden wij het exact model en het serienummer van u ontvangen.

Dit serienummer is voor ons erg belangrijk omdat wij op basis van dit serienummer informatie over het fornuis kunnen terugvinden.

Voorbeeld serienummer: 572812C67201221

 

In uw Viking koelkast vindt u een sticker met daarop informatie over uw model en serienummer. Graag zouden wij het exact model en het serienummer van u ontvangen.

Dit serienummer is voor ons erg belangrijk omdat wij op basis van dit serienummer informatie over het fornuis kunnen terugvinden.

Voorbeeld serienummer: 513421C67201221

 

Om u zo goed mogelijk te helpen, willen wij u graag vragen om ons service formulier in te vullen.

Zodra wij dit formulier compleet hebben ontvangen, zullen wij dit verder in behandeling nemen en ervoor zorgen dat er binnen 2 werkdagen door een monteur contact met u wordt opgenomen voor het maken van een afspraak.

U kunt Viking onderdelen bestellen op onze webshop.
U kunt een email sturen naar service@denardi.nl met welk onderdeel u opzoek bent mits die niet op onze webshop staat. (liefst met onderdeelnummer en/of foto).

Op basis van uw informatie zullen wij z.s.m. bij u terugkomen met een offerte en eventuele levertijd. Betaling kan via Tikkie, bankoverschrijving of bij op halen.

Levering naar gewenste locatie is ook mogelijk, hiervoor vragen wij geen extra transportkosten.

Bestellen, bezorging en levering

Bestellen, bezorging en levering
Is het product op voorraad, zal het binnen 1-3 werkdagen bij u worden geleverd. Indien niet op voorraad, zal het tot maximaal 3 weken duren. Wij informeren u na bestelling of uw bestelling wel of niet op voorraad is. Bij bestellingen die niet in een brievenbus passen, ontvangt u een track en trace nummer.